Faste kunstnere

Galleriet har følgende fast tilknyttede kunstnere:

Claudie Poinsard, billedkunstner

Claudie Poinsard er en fransk billedkunster med rødder i Cameroun.

Claudie Poinsard er en ekstraordinær kunstner hvis arbejde udstråler en bemærkelsesværdig fusion af teknisk dygtighed, følelsesmæssig dybde og intellektuel raffinement. Hendes kunstværker er kendetegnet ved deres enestående skønhed og kompleksitet, der fanger publikums opmærksomhed og efterlader dem dybt berørte.

Poinsards kunst har fundet vej til utallige udstillinger og samlinger verden over, og hendes indflydelse i kunstverdenen er uomtvistelig. Hun har en unik evne til at forbinde med sit publikum på en dybt personlig måde, og hendes værker efterlader ofte en følelse af undren og fordybelse hos dem, der oplever dem.

Claudie maler livets historie, som i hendes eget tilfælde har været barsk. Fra 3 års alderen og til hendes 10 år voksede hun op på en katolsk klosterskole.

Adskillelsen fra sin mor og nyfødte søster ses ofte afspejlet i hendes malerier, som samtidig også rummer både håb og glæde.


Claudies malerier skildrer et stykke af en historie, men resten er op til beskuren. Hendes kunst er populær hos begge køn, da den har et tilpas maskulint udtryk ofte i variede jordfarver.

Claudie Poinsard har været tilknyttet galleriet fast i de sidste 5 år og er blevet fantastisk modtaget af galleriets kunder, så hun må klart betegnes som en kæmpe succes. Hendes oliemalerier ligger i prislejet fra 1.200 kr og op til mange tusind kroner. Der er derfor noget for enhver smag og pengepung.

Christophe Hohler, billedkunstner

Christophe Hohler er en billedkunstner med en dyb forankring i ekspressionisme og abstrakt kunst. Hans kunstneriske værker er en tour de force af følelsesmæssig intensitet og visuel dristighed. Gennem sin brug af farver, former og teksturer skaber Hohler en visuel symfoni, der inviterer publikum til at fordybe sig i hans kunstneriske univers.


Hohlers værker udforsker ofte de indre riger af menneskets følelsesmæssige landskab og menneskets forhold til omverdenen. Han formår at formidle komplekse tanker og følelser gennem abstrakte kompositioner, der giver plads til tolkning og introspektion. Hans malerier er en leg med farver og former, der synes at danse og interagere med hinanden på lærredet.


Med en karriere, der har strakt sig over årtier, har Christophe Hohler opnået international anerkendelse og indflydelse. Hans værker er blevet udstillet på prestigefyldte gallerier og museer verden over, og hans indvirkning på samtidskunsten er uomtvistelig. Han fortsætter med at udfordre konventionerne og skubbe grænserne for, hvad kunst kan være.


Christophe Hohler's kunst er en invitation til en dybere refleksion over menneskets natur, eksistens og forbindelse til verden omkring os. Hans værker efterlader en varig indvirkning på dem, der oplever dem, og hans bidrag til kunstverdenen er et fyrtårn for kreativitet og følelsesmæssig resonans. Han er en kunstner, hvis arbejde forbliver en inspirerende kilde til intellektuel og æstetisk stimulering.


Hohler er født 1961 i Basel, Schweiz og er af Fransk/Schweizisk oprindelse. Han er uddannet fra Kunstgewerberschule i Basel og har desuden 5 års studier på School of Decorative Arts i Strasbourg. Hohler har udstillet i Frankrig, Schweiz, Canada, Tyskland, Italien, Belgien USA og Norge.

CH08_web
CH09_web
CH01_web
CH02_web
CH04_web
Hohler_20
Hohler_22
Hohler_16
Hohler_18
Hohler 23
Hohler 25
Hohler 28
Hohler 27
Hohler 29

Birgit Kirke, billedkunstner

Birgit Kirke er opvokset i Thorshavn på Færøerne og bor nu i Herning, hvor hun har sit atelier.

At hun har fået øernes særegne landskab ind med modermælken, ses tydeligt i hendes malerier, som på en og samme tid er friske og dramatiske skildringer af Færøernes barske natur og det omskiftelige vejr. Hendes keramiske Havkugler er organiske i deres udtryk og skabt med inspiration fra havet, farverne ved havet og de brusende bølger.


Inspirationen tilværkerne henter jeg fra mit færøske ophav. Naturen og livet ved havet er et gennemgående tema i mine værker. Havet omkring Færøerne har altid fyldt meget i min bevidsthed, det er mange gange større end landområdet og der er havudsigt overalt. Havet er også omgærdet af gådefuld skæbnetro og den største respekt. Jeg forsøger at skildre det sansede, stemningen, øjeblikket som jeg husker det. Det er dramaet mellem det abstrakte og genkendelige, der optager mig. Min kunstneriske praksis omfatter maleri, grafik og skulptur, siger Birgit Kirke.


Uddannelse og baggrund:

Birgit Kirke blev i 1981 uddannet indenfor tekstil og design på VIA Design i Herning. Fra 2007-10 maleri, grafik og tegning på Aarhus Kunstakademi og i 2015-16 på Skulpturskolen i Skanderborg.


Birgit Kirke er medlem af BKF (Billedkunstnernes Forbund) og MYND (Færøske Billedkunstnere).

Hun er repræsenteret i flere offentlige samlinger i Norden, bl.a. Reykjanes Kunstmuseum i Island, Nuuk Kunstmuseum i Grønland, Grindavikurbær i Island, Struer Kommune og Tórshavns Kommune på Færøerne.

I årenes løb har Birgit Kirke deltaget i adskillige udstillinger i kulturcentre, kunstmuseer, på kunstmesser og gallerier på Færøerne, Island, Grønland, Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Bulgarien og Spanien.

Birgit Kirke har været tilknyttet galleriet siden 2017.

Susan Otvig Busch, billedkunstner

Susan maler nogle af Danmarks største akvareller inspireret af vintage billeder og postkort. Portrætter der sommetider er foruroligende, sommetider formildende, men næsten altid insisterende og ofte prydet med en baggrund, som bringer ens tanker hen på Art Nouveau.

   

Susan er oprindeligt uddannet Cand.mag i Litteratur og Informationsvidenskab (1980-1987). Susan deltog i årskurser i maleri på Aarhus Kunstakademi (2009-2011) og har siden 2009 haft kunsten som hovedbeskæftigelse.

Kunstformen er maleri (olie-, akryl-, akvarel), hvortil der benyttes olie, akvarel, kridtmaling, akryl, tusch.

Susan Otvig Busch blev tilknyttet galleriet som fast kunster efter en succesrig udstilling i november 2017, hvor publikum virkelig tog hende til deres hjerter.


“Der er to grundlæggende drivkræfter i mit arbejde med maleriet. Den ene er nysgerrighed, undren, et behov for legende at undersøge og forstå. Det være sig følelser, stemninger, relationer, rum eller naturen, fx. Altså det, der handler om motivet. Den anden drivkraft, er begejstringen for materialerne. Det er utroligt sjovt at opleve, igen og igen, hvad materialerne kan i sig selv. Materialerne er i høj grad medskabere af udtrykket. Det er overraskende og inspirerende. Min proces er altså drevet af det legende og undersøgende. Meget bliver ikke til noget, men var sjovt og/eller frustrerende undervejs, i al fald lærerigt. Når noget viser sig at fungere, forfølger jeg det og laver flere værker i samme stil og med samme tematik. Det er nok et behov for at komme dybere ned i både emne og materialevalg. Det har været tilfældet med fx. mine store akvarel-portrætter og mine oliebilleder med klassiske design ikoner”, siger Susan Otvig Busch.


Robert Røssell, billedkunstner

Robert Røssell, født 1965, har taget undervisning hos billedkunstneren Egon Bjerg Nielsen.

Han er uddannet på Skolen for Brugskunst (i dag Danmarks Designskole) og har frem til 2006 undervist i farvelære, croquis, design m.m. på BEC Design Hellerup.

Siden 2006 har Robert Røssell lavet adskillige bestillingsværker blandt andet til den Europa Nostra-præmierede Kongelig Militære Klædefabrik i Usserød og Furesø Rådhus.

Robert Røssell har siden 2006 udstillet i en lang række firmakunstforeninger.

Han har udstillet offentligt på den censurerede udstilling Kunstnernes Påskeudstilling kp09, Århus, i Galleri Margit Dørflinger i Randers, hos Tuse Næs Kunsthåndværk, Vilvorde Kursuscenter og i Galleriet i Farum Kulturhus i 2011,  2013 og 2014.  I foråret 2015 i Galleri Claus C i København og i Helleruplund Kunstforening.  Sidenhen på Dronninglund Kunstcenter, Galleri ArtCompaz m. fl.

I oktober 2015 deltog han for første gang i kunstudstillingen Kunst for alle i Øksnehallen i København. Han har siden deltaget hvert år i Kunst for alle i Øksnehallen og Lokomotivværkstedet i København og i Aalborg Kongres- og Kulturcenter og  Ridehuset i Århus.

Sonny Schneider

Sonny Schneider (1973) Arbejder med tegning, maleri og skulptur. Tegner, maler og modellerer i Kbh, arbejder med keramik, der rakubrændes i sin kolonihave. Sonny Schneiders skulpturer er ofte organiske ved første øjekast, hvor formen kombineres med dyret og mennesket. De skildres gerne i en humoristisk konstellation,- et tableau af sammensatte væsner, der optræder i noget, der minder om et cirkus.


Sonny Schneider har arbejdet med tegning og akrylmaleri de seneste 30 år og startede i 2020 på at udtrykke sig kunstnerisk igennem leret.


Skulpturerne er fremstillet af stentøjsler med chamotte. De er forglødet ved 950 grader og siden glaseret og rakubrændt med glasur eller oxyder. Oxyderne får figuren til at fremstå sort med et kobberagtigt skær og når de er glaseret er de ofte krakeleret i overfladen. Alle er håndmodelleret og unika. De stenbesatte sko er besat med 750-1300 swarowski krystaller, afhængigt af skoens størrelse.


Tegningerne er alle unika. De er tegnet på syrefrit papir med tusch. Alle er indrammet i passepartout og egetræsramme.


“Når jeg tegner er det ofte i en let flygtig streg, hvor væsner og skabninger med genkendelige træk vokser frem. Dyret modificeres ofte med det menneskelige.Naturen er den evige inspiration.Dens former, skiftende årstider, lyset og navnligt mørketMine skulpturer er alle modelleret i stentøjsler og jeg raku-brænder alle ting selv i min lille have.Primitivt og enkelt. Med naturen i baggrunden.Ofte er kønnet, eller mangel på samme ,det fremherskende i mine portrætter. Det er mennesket der interesserer mig.Det dyriske ved skabningerne der ofte er vældig maskuline eller skrøbelige og feminine i udtrykket optager mig.Med tiden bliver mine værker mere politiske. Det skyldes de mange ændringer vi oplever verden byder på. Både til det gode og det der kræver omstilling.Forandring fryder siger man. Det kræver af og til vi forholder os mere til det vi ser og oplever.Sådan forholder det sig også når jeg arbejder kunstnerisk”, siger Sonny Schneider.

Nina Cederberg, keramiker

Så længe jeg kan huske tilbage har jeg ”set” med hænderne. Tekstur, form og struktur har altid fascineret mig. At forme leret er en gave og en leg. Hvert eneste møde med leret er samtidig en dans med modsætninger; ideens lethed mod lerets tyngde, det kunstlede mod det enkle, naturens vildskab mod det menneskeskabte stramme.


Jeg har mine ideer og planer – men leret har sin tid og langsomhed – der må forhandles igen og igen…..
Dansen sætter sine aftryk og afspejler sig i hver eneste arbejde, der går gennem mine hænder.


Med udgangspunkt i naturens elementer ler, ild og vand udforsker og udfordrer jeg rakuens vildskab. Raku er en japansk brændingsteknik, hvor emnerne 1000 grader varme tages op af ovnen, og efterbrænder i savsmuld.

Jeg er autodidakt, men ikke selvlært.
På min keramiske rejse får jeg hjælp og inspiration af vidunderlige, dygtige keramikere. I formen søges en monumental stramhed, dekorationen oftest enkel, ikonisk. Glasurerne spejler landskabet omkring værkstedet; himmel, hav & marehalm. Der arbejdes i unika, hvor emnerne modelleres og bankes op. Hver eneste krukke får liv og væsen – Ler & Sjæl.